2012 årsresumé del1

Jag har alltså lovat att göra en liten resumé av det gångna året och lägga ut det här på bloggen. Jag kommer göra det i två delar så det här är första delen med månaderna januari-juni. Ni som känner mig väl vet att jag inte har minnet på topp och att jag kommer verkligen inte ihåg vad som hände längre tillbaka än det som hände för ungefär en vecka sedan så jag bestämde mig för att gå igenom mitt bildarkiv för att försöka lokalisera vad jag har haft för mig de senaste 12 månaderna! Vissa månader hade jag varit flitigare med kameran än andra och det är också därför som det är sådan varierande textmängd och bildmängd på de olika månaderna, hoppas det funkar ändå, enjoy! :)
 
  Januari. 
Det blev nytt år, det firades med fina fyverkerier och trevligt sällskap. Jag hade inga förväntningar på året och jag hade absolut ingen aning om att 2012 skulle bli det bästa året i mitt liv hittills!
Mitt hår var långt och allt jag ville ha var sommar, jag längtade som tusan och har nog aldrig varit så trött på vinter som jag var just då. Det lilla som var kvar av jullovet använde jag till att ta långa sovmornar och ladda upp inför sista terminen i grundskolan!
Det var många kalla men fina dagar, jag spenderade mycket tid med klasskompisarna, vi åkte skridskor på idrotten och jag och Jansson tjänade cash i sätrakiosken på träffen.
 
  
    
   

  Februari.
Jag umgicks med folk jag tycker om, snöfallet fortsatte och en bit in på februari månad så åkte jag till undersvik på fadderläger med massa fina människor!
I slutet av februari så var det flytt som gällde och precis innan mars skulle börja så var vi på plats i nya lägenheten!
 
    
    
     
  Mars.
En trevlig månad då snön äntligen började smälta bort, man kunde faktiskt se backen och gå utomhus i vårjacka! Jag och pappa gick på några mysiga promenader genom boulognern, jag träffade mina kusiner och resten av släkten på en liten "släktträff" då Petter fyllde år och det blev även en sväng till Stockholm med Janssons.
Mars var nog den månaden då jag spenderade mest pengar på fika eftersom att jag, Udani och Sabina började ta våra "fettokvällar" alldeles för långt(haha) och inte nog med det så blev jag och mina klasskompisar stammisar på coffeehouse!
 
  
    
    

  April.
April bjöd på en och annan solglimt och jag började cykla och gå till skolan, jag, Udani och Sabina besökte godishuset och gidistajm en aning för ofta och jag och pappa åkte till stugan för fösta gången 2012. Det resulterade i en utomhuskväll med stjärnklar himmel och en mysig liten eld.
 
    
      
  
  Maj.
17maj drog bästa 9d ut och gjorde vägarna osäkra då vi skulle på klassresa till Göteborg! Vi hade några sjukt roliga dagar och vi hann med liseberg, universeum, gokart, laserdome, segway, shopping och massa annat!
I maj hann jag även med att åka till stugan ett antal gånger, jag åt årets första jordgubbar och jag klippte av mig mitt långa hår.
 
    
     
 
    
     
     
    
 
       
        
 
  Juni.
Juni var en sjukt bra månad! Jag åkte till stockholm med klassen och kom närmare mina fina vänner och det var även här hela kikkonversationen startade, jag gick på bal, slutade nian, tittade på fina solnedgånger, spenderade kvällar och nätter i hemlingby med mina kära 9d:are, sov under bar himmel, cyklade runt i Undersvik och hade världens finaste kväll/natt med Fanny och Martin, jag badade i ljusnan vare dag i en vecka, firade midsommar, åkte till stugan, åt massvis med jordgubbar och jag fick äntligen äta min älskade nutellaglass igen!
 
          
    
    
       
       
     
 
   
       
   
 
   
  
  
    
  
    
  
   
    

  Del2 med juli-december kommer snart!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback